Thursday 6 December 2012

laporan Kereta Hilang dan Sikap Polis

Salam sume arini aku nk cite pasal kes kehilangan keta Mak aku.Jenis Mitsubishi Storm JHV1701 kaler Hijau Lumut (Diesel). Tetibe aku x pandai nk ngarang cite plak. x pe la aku pendekkan je cite ye..pada jam 00.45 mlm dh msk ari rabu la kan..tetibe fon aku berbunyi.aku tgk mak aku kol n dgn sore y x tahu la nk kte tp aku tahu mmg  gabra n geelabah.. mak aku maklumkan y keta die hilang dr garaj umah... aku tanye x kunci ke pagar 2? mak aku ckp kunci. nk comfirmkn blik aku tanye adik lelaki aku...die kate die blik dr CC kul 11 masih ade lg keta n die kunci pagar. so aku trus kol 999 nk maklumkan. operator angkt n smbgkn dkt balai terdekat dgn umah aku.pas aku maklumkan die kate kene dtg balai polis utk wat laporan..then, pon start keta p umah mak aku..aku x duk ngan mak aku..tp duk ngan mentua..menantu solehah ngeh3.......umah kami pon dekat je 5 min...sampai je kt umah mak aku, ktowg trus p balai polis. n wat laporan ...dlm kekalutan cm 2 aku maen tibai je msk balai polis tanpa jumpe pak guard...dh gelabah beb...sbb ms 2 kalo nk diikutkan still sempat nk kejar..datz y la aku gelabah puyuh nk p wat laporan..tp aku lupe 2 bkn balai polis nenek moyang ku...haruslah ade protokol n tatacara n procedure...korg pon tahu kn pas wat laporan kte akan p jumpe peg penyiasat..sblm aku ckp ni...aku mintak maaf awal2 if ade y tersinggung. aku amat3 kesal sgt dgn sikap peg penyiasat..sblm aku p jumpe ade 6/7 cine y die jumpe.. aku ase dowg kes judi tanpa lesen...mmg gak kecoh gak la..mak aku ni biase la owg tue..harta arwah suami plak 2.mstla terkilan kn..kesian mak aku..mak aku agak gelabah la..then ble turn aku je die lyn kami cm kami ni penjenayah..if nk lyn cine y maen judi haram cm penjenayah x pe la..ni ktowg ni mangsa..ingtkn ble jumpe polis lg bleh tlg tenangkn tp sebaliknye...actually DAH D2 KALI AKU TERKENE MACAM NI. NI PROVOKASI namenye.. ble kte terangkan situasi die kan tekan kte..sktnye ati aku..pd pendapat aku mayb die nk aku wat laporan cm y die suruh kot...ok kali petame aku kene kt KL. keta aku dilanggar oleh ambulan di jln kuching..dh la jammed owg blik keje...if u ambulan pon tgk gak la keadaan..dh la 3 lorong jd 5 lorong..x kn nk suh aku lnggar keta owg depan kot..alt least pelahan la skit tunggu owg bg laluan... ni dgn x de segan silunye die langgar keta aku dgn kelajuan y mmg lajula...sktnye ati aku...dh la langgar pas 2 bleh blah cam 2je...terpinge2 aku kene langgar...then bile wat report polis salahkan aku sbb x bg jln..then aku pon ckp la cmne nk bg jln kiri kanan dpn aku sume sempit gile. ambulan pon kene la tunggu  jap..x kn nk aku langgar owg depan...y bestnye peg penyiasat 2 suruh aku twist kn laporan aku sbb kes aku i akn melibatkan jab2 besar...lg bertmbh skt ati...dh la kene langgar kene aniaya. Selang sehari lepas driver 2 wat laporan die kol aku.. pas 2 ckp mmg ambulan 2 slh. n dh pon mengaku. tlgla skittt amanah dlm pekerjaan!! mls nk byk cite aku blik johor dgn kta kemek n claim insuran sendri..12 k beb repair bkn skit. NCD aku lost... ok tahniah pd driver ambulan n peg penyiasat sbb dpt jimatkan wang kerajaan.! ok done..kes hilang keta 2 mak aku ckp kte mmg kene byk berdoa n mintak tlg dgn Allah sbb aku x de kabel2 besar kt Balai polis nk follow up kes aku.. =(

p/s: bkn sume polis x buat keje btl..aku x nafikan ade y amanah n baik sgt.. k guys bye

No comments:

Post a Comment